fredag 12 oktober 2012

Rätt innehåll?

Stämmer innehållet med etiketten? Jo, jag funderade lite idag och när tankarna snurrar, så blir det ganska djupa funderingar ibland.
Om det inte är vad man tror i en cola-flaska kan man bli besviken. Det kan ju se ut som coca-cola, men vara något annat. Om man bara tittar på flaskan kan man inte med säkerhet fastställa innehållet. Att skaka på flaskan och sedan öppna kan ge viss vägledning. Säkraste sättet måste nog ändå vara att smaka.
Om  mitt liv inte stämmer överens med "etiketten" kan människor i min omgivning bli besvikna efter ett tag när de har fått tillfälle att granska mig närmare. Om min "etikett" säger att jag är kristen, men jag inte lever ett liv nära Gud, blir det som att ha kaffe i en colaflaska. Det finns inget bubblande liv! Jag gillar kaffe, men kallt kaffe som stått ett tag är odrickbart!
Jag vill ha en "etikett" som stämmer med insidan, så att jag kan vara till glädje och hjälp för människor runt omkring mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar